بلاگ

انتخاب بهترین فوم برای مبل

انتخاب بهترین فوم برای مبل
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهمترین رازهای ماندگاری مناسب مبل، نوع فوم به کار رفته در آن است؛ از این رو انتخاب بهترین فوم برای مبل اهمیت ویژه ای دارد. جنس، ساختار و همچنین خصوصیات فوم بر اساس کاربردهای مبل متفاوت است.

با این حال علاوه بر موضوع ماندگاری، انتخاب بهترین فوم برای مبل از حیث نظافت، نگهداری و همچنین تعویض، ترمیم و رویه کوبی بسیار مهم است.

انتخاب بهترین فوم برای مبل بر اساس ویژگی‌

انواع مختلف فوم مبل بر اساس الیاف سازنده آن‌ها با عناوینی چون فوم سرد، فوم گرم، فوم ویژه، الیاف ویسکوز، لایکو، پلی استر فشرده، فیبر پلی استر، فوم مبل پلی اورتان ضد میکروبی، فوم مبل پلی اورتان با تراکم بالا، فوم سلول باز و فوم سلول بسته شناخته می شوند که برخی از آن ها در مبلمان استیل و برخی دیگر در مبلمان چوبی راحتی به کار می روند.

این فوم ها علاوه بر کیفیت و جنس مبلمان در طراحی و ساخت سبک‌های متنوع مبلمان تاثیر خواهند گذاشت. در ادامه بیشتر با این فوم ها آشنا خواهید شد.

انتخاب بهترین فوم برای مبل بر اساس ویژگی‌

فوم سرد مبل چیست؟

فوم سرد یا مموری فوم در صنایع تشک و کالای خواب، مبلمان و دکوراسیون کاربرد دارد. این نوع فوم در مجاورت حرارت غیر مستقیم و دمای پایین تولید می شود که سبب ایجاد خاصیت ارتجاعی در آن می گردد و همین دلیل طول عمر بالایی دارد.

در نتیجه فوم های سرد به دلیل نرم تر بودن آن نسبت به فوم گرم بیشترین کاربرد را در ساخت قسمت کف مبلمان راحتی دارد و می توان آن را انتخاب بهترین فوم برای مبل دانست.

شما همچنین می توانید برای اطلاع بیشتر به مطلب فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است یا اسفنجی؟ نگاهی داشته باشید.

فوم گرم برای تولید مبل

یکی دیگر از اصطلاحاتی که بسیار در صنعت مبل می شنوید، فوم گرم است. فوم گرم یا فوم نرم پلی یورتان بر خلاف نوع سرد در دمای بالای و با حرارت مستقیم ساخته شود که این شیوه تولید باعث سفتی آن می شود.

در مقابل فوم سرد، نمی توان انتخاب فوم گرم را انتخاب بهترین فوم برای مبل دانست زیرا این فوم ها معمولاً طول عمر کمتری نسبت به فوم سرد دارند، دلیلش هم این است که به مرور سختی خود را از دست می دهند و گود می افتند. در نتیجه به هنگام خرید انواع مبلمان تشخیص فوم گرم از فوم سرد ضروری است.

تشخیص فوم سرد از فوم گرم

تشخیص فوم سرد از فوم گرم

به منظور انتخاب بهترین فوم برای مبل لازم است که فوم سرد را از فوم گرم تشخیص بدهید. برای این منظور کافی‌ است با انگشت به قسمتی از فوم فشار وارد کنید و بعد از چند ثانیه انگشت خود را بردارید، اگر جای انگشت شما باقی نماند، فوم سرد است و در صورتی که جای فرورفتگی روی فوم باقی ماند یا آن را سوراخ کرد، فوم گرم است.

این نکته را هم در نظر بگیرید که هر چه دمای محیط بالاتر باشد فوم نرم تر می‌شود و فوم‌های سرد در دمای پایین، سفت می‌شوند. پس زمانی که برای خرید مراجعه می‌کنید خصوصا اگر در فصول سرد سال توجه کنید که سفت بودن بیش از حد فوم سرد در فروشگاه طبیعی است.

فوم ویژه مبل

فوم دیگری که باید در انتخاب بهترین فوم برای مبل در نظر بگیرید، فوم ویژه است؛ دلیل این نامگذاری برخورداری از قابلیت نرمی فوم گرم و کیفیت مطلوب فوم سرد در کنار هم دانست.

این فوم به صورت هم‌زمان دارای خاصیت فوم گرم و فوم سرد است. یعنی از لحاظ نرمی و سفتی بین فوم سرد و فوم گرم قرار می گیرد و در ساخت مبل استیل و راحتی کاربرد دارد.

فوم الیاف ویسکوز

از خصوصیات اصلی و مهم فوم الیاف ویسکوز، نرمی و راحتی فوق‌العاده آن است. به همین دلیل برای کف مبل توصیه نمی‌شود زیرا نسبت به انواع فوم های دیگر حالت ارتجاعی بسیار کمتری دارد و به همین دلیل نیز عموماً از آن برای تولید بالشتک مبل استفاده می شود. در نتیجه انتخاب این فوم را نیز نمی توان انتخاب بهترین فوم برای مبل دانست.

فوم مبل سلول باز و سلول بسته

فوم مبل پنبه و پلی استر (لایکو)

فوم دیگری که در بررسی انتخاب بهترین فوم برای مبل مورد بررسی قرار می گیرد، نوع پنبه و پلی استر است. این مدل برای دسته‌ها و تکیه گاه و در بعضی موارد برای روی سایر فوم‌ها در کف مبل استفاده می‌شود زیرا طول عمر آن ها را بالا می برد.

ساختار این فوم را ورق‌های نازکی از پنبه و پلی استر تشکیل داده که اصطلاحاً لایکو نامیده می‌شود. نوع دسته بندی آن بر اساس میزان چگالی بوده و با افزایش آن سطح تحمل فشار و طول عمر فوم مبل بالا می‌رود. در ادامه برخی به ویژگی برخی از فوم های پلی استری پرداخته شده است:

  • پلی استر فشرده: این فوم از پنبه پلی استر فشردساخته شده، خرد و زرد نمی شود، ضد آلرژی است و برای محیط مرطوب کاربرد دارد.
  • فیبر پلی استر: این مورد را نیز نمی توان در دسته انتخاب بهترین فوم برای مبل قرار داد ولی برای بالش و دوخت کوسن مبل کاربرد دارد.

فوم مبل پلی اورتان با تراکم بالا

نوع پر تراکم فوم پلی اورتان بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر شناخته می شود. از این رو به نوعی می توان آن را انتخاب بهترین فوم برای مبل راحتی به حساب آورد زیرا نشست و برخاست بر روی این مبل ها زیاد است.

فوم مبل سلول باز و سلول بسته

دست آخر اینکه برای معرفی و بررسی جهت انتخاب بهترین فوم برای مبل می توان به سراغ فوم مبل سلول باز و سلول بسته رفت. فوم مبل سلول باز نیز در دسته راحتی جای می گیرد و ویژگی هایی چون خشک شدن سریع، جریان مطلوب هوا و ضد میکروبی را دارا است و معمولاً از آن در مبلمان همراه سرویس خواب استفاده می شود.

فوم سلول بسته، نسبت به دیگر انواع فوم مبل گران‌تر است؛ این فوم رطوبت و آب را به خود جذب نمی‌کند و به همین دلیل بدون هیچ نگرانی هر جنس پارچه مبل که علاقه داشته باشید می‌توانید برای آن انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: بهترین مدل مبل راحتی

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به انتخاب بهترین فوم برای مبل بپردازیم؛ همانطور که گفته شد فوم سرد به دلیل نوع مواد شیمیایی استفاده شده دارای دوام بالا و کیفیت مطلوب است و در رده بهترین ها برای استفاده در مبل جای می گیرد.

شما می توانید برای انتخاب بهترین مبلمان و سایر وسایل چوبی به وبسایت عاج صندلی سر بزنید. گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران به شما مشتریان محترم ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *