بلاگ

تزیین میز جلو مبلی و عسلی با ایده‌های جذاب

Rate this post

میز عسلی یک نوع میز کوچک و پایین است که در کنار مبل یا کاناپه قرار می‌گیرد و برای قرار دادن نوشیدنی، کتاب، گلدان و غیره استفاده می‌شود. این میزها معمولا از چوب، شیشه یا فلز ساخته می‌شوند و در شکل، طرح و رنگ‌های مختلفی طراحی می‌شوند. این میزها به عنوان نمادی از مهمان‌نوازی و استقبال از مهمانان در فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز عسلی اولین بار در کشور انگلستان در دوره رنسانس ساخته شده است. این میزها در آسیا، یونان باستان و امپراتوری عثمانی نیز استفاده می‌شدند. با افزایش استفاده از تلویزیون در خانه‌ها، میزهای جلومبلی که میزهای بزرگتری هستند، محبوبیت بیشتری پیدا کردند. اما میزهای عسلی همچنان برای تزئین و کاربردی کردن فضای نشیمن مورد توجه هستند.

انتخاب مناسب ترین میز عسلی و تزئین آن

به وسیله تزیین میز جلو مبلی و عسلی می‌توانید با طراحی و تزیین آن، فضای اتاق خواب یا نشیمن خود را زیبا و جذاب کنید. برای این کار، می‌توانید از این نکات استفاده کنید:

  • تناسب میز عسلی با دکوراسیون: اگر دکوراسیون شما مدرن است، می‌توانید از میزهای عسلی استیل، شیشه‌ای یا ام دی اف استفاده کنید. اگر دکوراسیون شما کلاسیک یا سلطنتی است، می‌توانید از میزهای عسلی چوبی با منبت‌کاری و کنده‌کاری زیبا استفاده کنید. همچنین اگر دکوراسیون شما روستیک یا صنعتی است، می‌توانید از میزهای عسلی با جنس فلزی یا چوبی با ظاهر خشن یا ساده استفاده کنید.
  • تزیین میز جلو مبلی و عسلی با وسایل دکوری: با قرار دادن گلدان، شمعدان، ساعت، کتاب، لوح فشرده، عکس، ظرف، دستمال چینی و غیره می توانید میز عسلی خود را زیبا کنید اما مراقب باشید که میز شلوغ نشود. همچنین سعی کنید رنگ و طرح وسایل دکوری را با رنگ و طرح میز عسلی و مبلمان هماهنگ کنید.

بیشتر بدانید: گرانترین چوب برای مبلمان

استفاده از میز عسلی به عنوان یک میز کار یا میز خوراکی

شما می‌توانید میز عسلی خود را به یک میز کار تبدیل کنید و روی آن لپ‌تاپ، موبایل، دفتر، قلم و غیره قرار دهید. این کار باعث می‌شود که میز عسلی شما علاوه بر دکوری بودن، کاربردی نیز باشد.

شما همچنین می‌توانیدبا نوشیدنی، تنقلات، میوه و… به تزیین میز جلو مبلی و عسلی بپردازید. این کار باعث می‌شود که میز عسلی شما به عنوان یک عنصر پذیرایی از میهمانان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

چه وسایلی برای تزیین میز جلو مبلی یا عسلی مناسب است؟

بسته به سبک دکوراسیون و اندازه میز شما، می‌توانید از انواع وسایل دکوری مانند گل، شمع، ساعت، سبد، دستمال چینی و غیره استفاده کنید. برای انتخاب بهترین ایده، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • ست کردن رنگ و طرح میز و مبل با هم: اگر میز شما رنگ ساده و یکنواخت دارد، می‌توانید از وسایل دکوری رنگی و طرح‌دار استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به فضا ببخشید. اما اگر میز شما رنگ و طرح پیچیده دارد، بهتر است از وسایل دکوری ساده و یکنواخت استفاده کنید تا فضا شلوغ نشود.
  • اندازه و شکل میز: اگر میز شما کوچک و گرد است، می‌توانید از یک گلدان یا یک شمع مرکزی استفاده کنید تا فضای خالی را پر کنید. اما اگر میز شما بزرگ و مربع یا مستطیل است، می‌توانید از چند وسیله دکوری کوچکتر استفاده کنید و آنها را به صورت متقارن یا نامتقارن روی میز بچینید.
  • تعداد وسایل دکوری: اگر میز شما بیش از حد پر از وسایل دکوری شود، فضا به نظر آشفته و نامرتب می‌رسد. بهتر است از 3 تا 5 وسیله دکوری برای تزیین میز استفاده کنید و فضای کافی بین آنها را رعایت کنید. همچنین از وسایل دکوری بزرگ و سنگین خودداری کنید که ممکن است میز را خراب کنند یا باعث مشکل در جابجایی شوند.

چند ایده جذاب برای تزیین میز جلو مبلی و عسلی

چند ایده جذاب برای تزیین میز جلو مبلی و عسلی

به عنوان نکته پایانی در این نوشتار چندین ایده مناسب جهت تزیین میز جلو مبلی و عسلی را می توانیم در نظر بگیریم:

  • استفاده از سینی تزیینی: یکی از روش‌های تزیین میز جلو مبلی یا عسلی سلطنتی استفاده از سینی‌های آینه‌ای و فلزی است. این سینی‌ها نور و رنگ‌های لوستر و زینت‌های دیگر را بازتاب می‌دهند و زیبایی بی‌نظیری ایجاد می‌کنند.
  • استفاده از ساقه درختان: عناصر طبیعی اثر مثبتی بر فضا، روحیه و آسایش افراد دارند. می‌توان از شاخه‌های درختان بریده شده به عنوان جایگزین گلدان گل برای زیباسازی میز جلو مبلی استفاده نمود.
  • استفاده از شمع و فانوس: شمع نمادی از نور و سکوت در فضا است. می‌توان برای زیباسازی میز عسلی از شمع استفاده نمود. فانوس نیز گزینه خوبی است ضمن اینکه خاطرات گذشته را زنده می‌کنند و بادوام‌تر از شمع است.
  • استفاده از مجسمه: مجسمه‌ها نیز راهی عالی برای نشان دادن احساسات، اندیشه‌ها و باورها هستند. قرار دادن یک یا چند اثر هنری نشان‌دهندۀ نگاه هنری شماست؛ علاوه بر تزیین میز جلو مبلی و عسلی، این عنصر خاص برای زینت‌بندی میز پذیرایی نیز بسیار مناسب است.

بیشتر بدانید: هماهنگی سبک خانه با مبل راحتی

نکته پایانی

در این مطلب به تزیین میز جلو مبلی و عسلی با ایده‌های جذاب پرداختیم؛ در بسیاری از موارد شما می توانید با بهره‌گیری از ساده‌ترین ایده ها که نیازی هم به خرید وسایل گران‌قیمت ندارند میز عسلی خود را تزیین کنید.

شما همچنین می توانید برای خرید بهترین میزهای چوبی به وبسایت عاج صندلی مراجعه کنید. عاج صندلی محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی پس از فروش همراه با ارسال رایگان در سر تا سر ایران مشتریان محترم ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *