بلاگ

گرانترین چوب برای مبلمان

گرانترین چوب برای مبلمان
5/5 - (1 امتیاز)

توجه به چوب مبلمان همواره یکی از پر وسواس ترین مراحل خرید مبل است. برخی به دنبال نوع چوب هستند و از دید برخی دیگر گرانترین چوب برای مبلمان بهترین آن است.

مبل ها بر حسب کارکردشان با چوب هایی سخت یا نرم ساخته می شوند، همچنین برخی چوب ها همچون راش، آبنوس و گردو از جمله گرانترین چوب برای مبلمان به شمار می روند.

چوب مناسب برای مبلمان

به طور کلی در ساخت مبلمان سختی چوب بسیار مهم است. این چوب ها از نهان دانگان یا آنژیوسپرمهایی چون افرا، بلوط و گردو به دست می آیند؛ این درختان به دلیل رشد آرام، دارای الیاف چوبی متراکم تری هستند.

در مقابل چوب نرم وجود دارد که از گیاهان ژیمناوس به وجود می آید؛ درختان همیشه سبز همچون کاج، صنوبر، صنوبر، سرو، ارس، درخت سرخ و سرخدار از این الیاف دارند.

همانطور که مشخص است، گرانترین چوب برای مبلمان شامل چوب های سختی چون افرا، بلوط و گردو است و مبلمان های ساخته شده از این چوب ها دارای بهترین کیفیت و طول عمر هستند.

بیشتر بدانید: بهترین مدل مبل راحتی

چوب گران‌قیمت افرا برای مبلمان

آبنوس؛ گرانترین چوب برای مبلمان

چوب آبنوس یکی از متراکم ترین چوب ها و البته نفوذ ناپذیرترین آنهاست. از این چوب برای ساخت موارد مختلفی چون آلات موسیقی، مبلمان و دیگر مصنوعات چوبی استفاده می‌شود.

بی شک چوب آبنوس یکی از گرانترین چوب ها برای تولید مبلمان است و از این رو هر مبلمانی با چوب آبنوس ساخته نمی شود و مبلمان های آبنوسی قیمتی بسیار بالا دارند.

چوب ماهون برای تولید مبلمان

دیگر چوب سخت و مقاوم، ماهون نام دارد که اغلب برای مبلمان تاج دار استفاده می شود و می توان آن را در دسته گرانترین چوب برای مبلمان قرار داد.

ماهون، ظاهری زیبا و جذاب دارد و به ظاهر اتاق گرما می بخشد. رنگ چوب ماهون، روشن و بین صورتی و قرمز مایل به قهوه ای، متغیر است.

مبلمان های تولید شده با چوب ماهون اگرچه قیمت بالاتری دارند اما در عین ظرافت بسیار مستحکم و با شکوه هستند. علاوه بر مبلمان از این چوب، برای محصولات بزرگتری همچون میز ناهارخوری نیز استفاده می شود.

چوب ماهون برای تولید مبلمان

چوب گران‌قیمت افرا برای مبلمان

چوب افرا دیگر مورد از گرانترین چوب برای مبلمان است؛ این چوب بسیار سخت و متراکم اغلب برای ساخت کمد و ست غذاخوری استفاده می شود.

البته در میان چوب های گران، افرا نسبت به بقیه مقرون به صرفه تر است. رنگ چوب افرا، بین کرم و قهوه ای مایل به قرمز متغیر است و البته این چوب را می­توان به راحتی رنگ آمیزی کرد. این نکته را هم در نظر بگیرید که افرای سفت، معمولاً رنگ روشن ­تری دارد و در مقابل افرای نرم، کمی تیره‌تر است.

چوب گردو و تولید مبلمان گران‌قیمت

چوب گردو یکی دیگر از گرانترین چوب برای مبلمان به شمار می رود که در ساخت مبلمان محکم و بادوام استفاده می شود. مزیت بالای چوب گردو آن است که به راحتی می توان روی آن حکاکی کرد.

در نتیجه برای مبلمان تزئینی که نیاز به حکاکی بالا دارند از چوب گردو استفاده می شود و این نقوش برای سالیان سال روی مبل باقی می ماند. رنگ این چوب گردو ، از سفید تا قهوه ای تیره متغیر است.

چوب گردو و تولید مبلمان گران‌قیمت

چوب راش و تولید مبلمان سلطنتی

یکی دیگر از چوب هایی که می توان آن را در لیست گرانترین چوب برای مبلمان گنجاند، چوب راش است. چوب راش از جمله چوب‌های با دوام و غیر متخلخل است که در کنار چوب گردو از چوب راش نیز برای ساخت مبلمان سلطنتی استفاده می شود.

انعطاف‌پذیری چوب راش سبب شده تا برای طیفی وسیع از وسایل همچون صندلی، کابینت، کفپوش و حتی قاشق چوبی مناسب باشد. این چوب تراکم بسیار بالا و بافت فشرده و محکمی دارد که آن را در برابر فشار، سایش و خراش مقاوم می کند.

بیشتر بدانید: میز ناهار خوری با چوب روسی

نکته پایانی

در این نوشتار تلاش شد گرانترین چوب برای مبلمان با ذکر برخی از نمونه ها مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که گفته شد این چوب ها از سختی بالایی برخوردار بوده و در ساخت مبلمان سلطنتی و آن دست از مصنوعات چوبی که نیازمند ظریف کاری است، استفاده می شود.

شما می توانید برای سفارش مبلمان با بهترین کیفیت چوب و قیمت مناسب به وبسایت عاج صندلی سر بزنید. گروه تولیدی عاج افتخار دارد محصولات خود را به صورت کاملا صنعتی، با بهترین کیفیت چوب و جنس پارچه در رنگ بندی های متنوع با بسته بندی های ایمن و دارای ۱۸ ماه گارانتی ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *